۷ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۳:۴۶

محمد حسین صوفی:

رفتار و بیان امیرنوری کارگاه آموزشی برای جوانان است

رفتار و بیان امیرنوری کارگاه آموزشی برای جوانان است

محمدحسین صوفی معاون صدا در مراسم نکوداشت امیر نوری تاکید کرد: رفتار، عملکرد و بیان غلامعلی امیرنوری کارگاه آموزشی برای جوانانی است که به دنبال صدامخملی و الگویی در این باره می‌گردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم محمد حسین صوفی معاون صدا، بهنام احمدپور مدیر رادیو جوان، مدیران گروه‌های مختلف رادیو جوان، مجید نبیری مدیر رادیو ورزش، رضوی نژاد دبیر جشنواره رادیو و پیشکسوتان رادیو همچون سرور پاک‌نشان، فریبرز گلبن، سیروس ابراهیم زاده، محمد مهدی سدیفی تهیه کننده، زهره سادات هاشمی مدیر باشگاه رادیو جوان و ... حضور داشتند.

اجرای این مراسم بر عهده ژاله صادقیان بود.

در ابتدای این مراسم محمد مهدی سدیفی تهیه کننده گفت: من از آقای احمدپور مدیر رادیو جوان و دیگر برگزار کنندگان این مراسم قدردانی می‌کنم. این مراسم اولین نکوداشت برای پیشکسوتان نیست و پنجمین مراسم است. بنابراین از دوستان قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: امیرنوری شخصیتی دوست داشتنی، قابل احترام و عزیز برای ما است.

سدیفی خاطرنشان ساخت: گرچه امکانات و دستمزد در سالها قبل که کارمان را در رادیو شروع کردیم کم بود اما عاشقانه کار می‌کردیم و آقای امیرنوری از گویندگان متبحر رادیو بود و افتخار همکاری با او را داشتند.

این تهیه کننده در ادامه مراسم خاطره‌ای نیز از دیرآمدن‌های امیرنوری به برنامه‌ها تعریف کرد.

همچنین بهنام احمدپور مدیر رادیو جوان خاطرنشان ساخت: امروز توفیق داریم در خدمت یکی از ستاره‌ها و اساتید رادیو باشیم. ما از او درس‌های زیادی آموخته‌ایم. امیدواریم چنین مراسم های نکوداشتی در رادیو جوان تداوم داشته باشد. امیرنوری بیش از 50 سال برای رادیو خدمت کرده است و ما به پاس سالهایی که او زحمت کشیده مراسمی را امروز ترتیب داده‌ایم.

در بخش دیگری از این مراسم سرور پاک‌نشان گوینده پیشکسوت ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مراسم گفت: وقتی امروز به رادیو جوان می‌آمدم به یاد 14 آذرماه پارسال افتادم که مراسم نکوداشت برایم برگزار شد و امروز خوشحالم که برای امیرنوری این مراسم را می‌گیریم.

وی در ادامه افزود: من سال 1347 وارد رادیو ایران شدم و قبل از آن در رادیو گرگان فعالیت می‌کردم. زمانی که وارد این شبکه شدم امیرنوری اولین چهره‌ای بود که او را در استودیوهای رادیویی دیدم که مشغول اجرای برنامه "سلام بامداد" بود.

وی در ادامه افزود: گرچه زمانی طی شد تا من در کنار آقای امیرنوری به عنوان گوینده ثابت در برنامه "سلام بامداد" همکاری کردم. گرچه در این سالها اختلاف نظرهایی هم پیدا می‌کردیم ولی هیچوقت حرف تندی میان‌مان رد و بدل نشد که این هم از ویژگی‌های خوب آقای امیرنوری بود.

سیروس ابراهیم زاده بازیگر در بخشی دیگر از این مراسم گفت: من از طریق روزنامه متوجه مراسم نکوداشت شدم و خوشحالم که امروز در این جلسه حضور دارم. امیرنوری متعلق به نسل عاشقان قدیمی است و با جان و دل همیشه فعالیت می‌کند. او حتی برای خواندن یک بیت شعر در برنامه تحقیق می‌کرد و به سادگی نمی‌گذشت.

محمدحسین صوفی معاون صدا ضمن عذرخواهی از حاضران که به دلیل جلسه دیر در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: ما باید قدردان خدمات پیشکسوتان ارزشمندی همچون امیرنوری باشیم. همان طور که آقای ابراهیم‌زاده اشاره کردند آقای امیرنوری از نسل عاشقان خوب قدیمی رادیو است. در مجموع رادیو به جاودانه‌ها زنده است و خوشحالیم این مجلس نکوداشت برای او برگزار شده است.

معاون صدا یادآور شد: 71 سال از حضور رسانه رادیو در ایران می‌گذرد ، رسانه‌ای که خیلی سریع جای خودش را در میان خانواده‌ها باز کرد و در تمام لحظات با آنها همراه بود. سال 89 سال خوبی برای رادیو بود و توسعه کمی و کیفی داشته که امیدوارم در سال 90 نیز این اتفاق بیافتد زیرا که نقطه عطف رادیو سرمایه انسانی‌اش است.

وی خاطرنشان ساخت: امیرنوری در سالهای متعدد گذشته و حال حضور پرقدرتی در رادیو داشته است و این را می‌توان از صدا، صلابت گفتار و قدرت لحن متوجه شد. رفتار، عملکرد و بیان آقای امیرنوری فی نفسه کارگاه آموزشی برای جوانانی است که به دنبال صدا مخملی و الگو گرفتن در این باره می‌گردند.

صوفی ادامه داد: آقای امیرنوری بیش از 50 سال در رادیو فعالیت داشت و این رسانه از او درس‌های زیادی آموخته است. رمز جاودانه شدن رادیو به بزرگان رادیو و جوان‌تر ها است.

فریبرز گلبن تهیه کننده پیشکسوت در بخشی دیگر از این مراسم گفت: من از کلمه استاد استفاده نمی‌کنم چرا که این کلمه برای افراد پیر استفاده می‌شود علاوه بر آن این مسئله برداشت می‌شود که تو برو کنار و ما می خواهیم بیاییم. امیرنوری زحمات زیادی در این سالها برای رادیو کشیده است.

در بخش دیگری از این مراسم یدالله گودرزی مدیر گروه جوان و فرهنگ رادیو جوان، امام جمعه، تهیه کننده و رضوی نژاد دبیر جشنواره رادیو جملاتی را در وصف غلامعلی امیرنوری ذکر کردند.

پردیس امیرنوری دختر غلامعی نوری جملاتی را در وصف پدرش گفت.

غلامعلی امیرنوری گفت: واقعاً به خودم می بالم که در جمع شما حضور دارم. در این سالها سعی کرده‌ام در خدمت مردم و فرهنگ و ادبیات ایران باشم و اگر هم گاهی دیر به رادیو آمده‌ام حتماً مشکلی پیش آمده بود. ولی در مجموع از دوستان زیادی در رادیو همچون آذر پژوهش، مولود کنعانی و ... درس‌های زیادی آموختم. ما به واسطه رسانه رادیو حرف زدن معیار را یاد گرفتیم و امیدوارم همیشه این رسانه پویا باشد.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از غلامعلی امیرنوری تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1299113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha